Emico bedenkt revolutionaire oplossing voor Magento shops met trage checkout!

Door: Emico | 1 april 2016

Als Magento specialist zijn we met ons allen altijd bezig om shops een optimale performance te bieden. Je hoeft er immers geen geleerde voor te zijn om te begrijpen dat trage checkouts tot een van de grootste conversiekillers behoren. De frustratie van bezoekers die te kampen hebben met trage webshops blijft voor velen een doorn in het oog!

Het vooruitstrevende internetbedrijf Emico uit Elst is gespecialiseerd in nieuwbouw, optimalisatie en onderhoud van bestaande Magento webshops. Het bedrijf uit Elst kenmerkt zich door de snelste webshops ter wereld op te leveren. Magento webshops snel laten werken is niet het probleem, de aanvoer van langzame webshops waarmee de vraag niet meer tijdig te beantwoorden is, echter wel. Daarop heeft Emico nu de oplossing gevonden.

De gecertificeerde Magento engineers hebben het afgelopen half jaar in de luwte aan een revolutionaire oplossing gewerkt die ervoor dient te zorgen dat de conversie niet langer zal dalen maar juist zal toenemen. De verwachtingen waren hooggespannen maar inmiddels mag gezegd worden dat de testresultaten veelbelovend zijn.

Met ingang vanaf vandaag biedt Emico een volledig gratis Magento module aan om het alsmaar groeiende probleem van trage shops voor eeuwig te bestrijden.  Emico heeft een module ontwikkeld waarmee klanten in de checkout niet zullen afhaken, maar juist langer zullen blijven! Het pleziergehalte zal toenemen terwijl de aankopen zullen stijgen!

Grote webshops welke niet Magento als e-commerce platform gebruiken zoals de V&D en Bol.com maken ook direct gebruik van deze functionaliteit. Zie ook de USP’s van deze webshops.

“Klanten waarderen het enorm, in plaats van budget steken in vaak veel te dure snelle webshops, denken wij aan de eindklant en bieden we een verrassende optie, door een game te spelen in onze checkout”

aldus Bob Nijk, Directeur Online Neckermann.com!

Het biedt ook een breed scala aan extra marketing mogelijkheden, denk bijvoorbeeld aan automatische kortingsbonnen bij het behalen van een high score of het delen van korting binnen de eigen vriendenkring om nieuwe bezoekers aan te sporen tot het doen van aankopen. De mogelijkheden zijn legio en alles is gericht op conversiestijging!

Bekijk de tetris-checkout op onze demo omgeving

“Bijkomend voordeel is het verbeteren van de “Time On Page” score. Een extra middel voor E-commerce marketeers om bezoekers te triggeren voor het doen van aankopen”

Los van het spel Tetris werkt Emico nog aan tal van mooie features, denk bijvoorbeeld aan een server load afhankelijke presentatie. Zo is het op korte termijn mogelijk om als klant je highscore via het Twitter of Facebook netwerk te delen om extra korting te bemachtigen.

(Zojuist heb ik op www.eleganza.nl) een highscore neer gezet door 620 punten te behalen via het unieke Magento Tetris spel en daardoor extra korting verkregen)

Door het aanhoudende succes en de vele aanvragen overweegt Emico om op korte termijn naast Tetris een aantal extra games aan de checkout toe te voegen. Spellen als vier op een rij, wheel of fortune of de kamelenrace staan op de nominatie om ook toegevoegd te worden.

Ben je een Magento engineer, webshop eigenaar of marketingmedewerker en net als alle voorgaande shops ook op zoek naar middelen om de conversie verder te laten stijgen? Klik dan hier en bekijk hoe deze unieke checkout game voor jouw shop inzetbaar is!

Groei E-commerce nog niet ten einde

Door: Emico | 4 november 2015
Meld je aan voor onze nieuwsbrief