Babypark technisch stevig onderhanden genomen

We kregen vrijbrief om de performance weer op fenomenaal niveau te brengen. En dat deden we!

babypark

Met 9 megastores en een handige webshop is Babypark er voor je als je droom werkelijkheid wordt. Bij Babypark vind je alles wat je nodig hebt voor de komst van een baby. In de megastores doe je inspiratie op, vind je de nieuwste trends en geniet je van een uitgebreide keuze aan producten. Van babykamers in allerlei stijlen tot diverse kinderwagens, van baby- tot tienerproducten, alles is er te vinden. Bijzonder is de gemoedelijke en vrijblijvende sfeer waarin de klantvriendelijke en deskundige medewerkers met alle plezier antwoord geven op al je vragen.

Naast de megastores beschikt Babypark over een handige en uitgebreide webwinkel. Babypark staat al jarenlang in de Twinkle top 100. Evenals de megastores ziet ook de webshop er strak en overzichtelijk uit. De webwinkel krijgt dagelijks veel bezoek en is een belangrijk verkoopkanaal. Wij zijn met Babypark in contact gekomen omdat zij performance problemen ondervonden in hun webshop. Al snel was de opdracht duidelijk: ‘zorg ervoor dat onze webshop een stuk sneller wordt, zodat onze klanten geen performance problemen meer ondervinden’.

babypark
visual3_babypark

Fikse versnelling

Als het niet nodig is moet je ook geen nieuwe shop willen realiseren. In het geval van Babypark hebben we met een aantal rigoureuze wijzigingen een giga investering voorlopig weten uit te stellen. We hebben een aantal verbeteringen op een rijtje gezet.

 

visual1_babypark

All about performance

De snelheid en performance zijn inmiddels van een heel ander niveau. De gemiddelde laadtijd van een pagina hebben we drastisch verbeterd en naar onder een seconde weten te brengen. In een notendop onze ingrepen samengevat.

  • Optimalisaties: diverse technische aanpassingen ter verbetering van de website
  • Verbeterde hosting: in samenwerking met Hipex hebben we de hosting flink aangepakt
  • Elastic search: een nieuwe zoekmethode die de database niet belast
visual2_babypark

Filteren is eindelijk weer een hulpmiddel

Babypark beschikt over veel producten. Jaar op jaar is het aanbod verder uitgebreid en dat heeft de shop zelf helaas niet altijd goed gedaan. Het filteren van producten op de webshop bleek inmiddels eerder een conversiekiller dan een booster.

Wij hebben de techniek achter het filteren grondig aangepakt en de turbo power weer door de leidingen laten stromen. Het filteren van producten duurde in veel situaties ruim veertig seconden en is nu weer zoals het hoort.

Precies op tijd hebben wij Emico de ruimte gegeven om diverse processen te verbeteren. Hierdoor kunnen we weer focus op groei leggen.

Beste cijfers van de klant met de nummer 1 Magento developers

Snelheidswinst laadtijden80procent
Snelheidswinst rendering40procent
Snelheidswinst checkout60procent
Snelheidsverbetering backend25procent

Ambitie weer leidend

De grootste bottlenecks behoren inmiddels weer tot het verleden. Hierdoor kan de focus weer op de toekomst worden gelegd en kan er na worden gedacht over toffe marketingprojecten en allerlei andere zaken die voor conversiestijging moeten zorgen. Emico is technisch eindverantwoordelijk voor de webshop!

Nieuwsgierig?
Meld je aan voor onze nieuwsbrief